چگونگی سلوک با اذان
به وبلاگ منتظران ظهور ایران خوش آمدید. امیدواریم مطالب خوبی را آماده کرده باشیم.
آموزش بورس 1
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منتظران ظهور و آدرس montazeriran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 4975
تعداد مطالب : 98
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


در اذان چهار بار تکبیر گفته می شود که هر تکبیر یک الهه ای را کنار می زند و آن را نابود می کند .

اولین تکبیر کبریایی خداوند را در دل انسان می نشاند ، تکبیر بعدی شیطان را کنار می زند ، تکبیر سوم نفس را و تکبیر چهارم دنیا را کنار زده آن را محو می کند . بعد از آن که مسائل دنیوی محو شدند انسان در اذان روی به عبادت الهی می آورد .

 بیان اشهد ان لا اله  الا الله در واقع بیانگر آن است که کبریایی خداوند بر دل انسان نشسته است و انسان بابیان آن در واقع اعلام می کند که همه ی الهه ها را محو کرده است و به مرحله ی شهود رسیده است . و این همان اصل توحید است.

وقتی انسان به توحید می رسد توحید معاد را هم در بر دارد و او دیگر به معاد رسیده است زیرا کسی که توحید را درک کند قیامت را هم باور خواهد داشت.. وقتی که انسان می خواهد با همه ی وجود خدارا بپرستد باید به دنبال او حرکت کند و خواسته هایش را از او بخواهد و ترسش تنها از او باشد . سر به دامن او بگذارد و دل از دیگران ببرد . اینجاست که باید رسول را بشناسد و از او که حامل وحی است بخواهد که راه خدا را نشانش دهد و او را با خودبه سوی خدا ببرد و این است که اشهد ان محمد رسول الله وارد می شود یعنی در واقع اعلام نیاز به کسی می کنی که راه خدا را به تو نشان دهد و دست تو را بگیرد و با آن راه تو را تا به مقصد ببرد و این می شود اصل نبوت که یکی از اصول پنج گانه اصول دین است.

بعد از یافتن رسول انسان به دنبال کسی می گردد که او را سرپرستی و راهنمایی کند و در این مرحله است که اشهدان علی ولی الله بر زبان جاری می شود و انسان امام را می خواند و بعد از این است که انسان به سرعت به سوی صلوه می رود و حی ال صلوه ذکر زبان آدمی می شود و این صلوه مقدمه ای است برای رفتن به سوی رستگاری است و او با سرعتی بیشتر بدان سو حرکت می کند حی الی فلاح.

برگرفته از سخنان آقای میر باقری برنامه ی سمت خدا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در 1 دی 1397برچسب:,ساعت 23:18 توسط قاسمی |